close
تبلیغات در اینترنت
خرید هاست
اسلام
loading...

tip-top

اسلام

حق زن بر مرد در کلام معصومین

Mozhgan بازدید : 165 سه شنبه 27 تير 1391 نظرات ()

جاء رجل الی الحسن علیه‌السّلام یستشیره فی تزویج ابنته، فقال: زوج‌ها من رجل تقیّ فانّه ان احبّها اکرم‌ها و ان ابغض‌ها لم یظلم‌ها.
مردی خدمت حضرت امام حسن علیه‌السّلام رسید تا درباره تزویج دخترش مشورت کند، حضرت فرمود: به مرد باتقوا او را شوهر بده زیرا اگر او را دوست بدارد، احسان و اکرامش می‌کند و اگر دوستش نداشته باشد، به او ظلم نخواهد کرد.
(مکارم الاخلاق، ص 222)
مسأله: مرد حق ندارد زن خود را به خدمت خانه مجبور کند.
(رساله عملیّه، احکام عقد دائم)

احکام رقص محلى در عروسى‏ها

Mozhgan بازدید : 189 چهارشنبه 21 تير 1391 نظرات ()

س 1167: آيا رقص محلى در عروسى‏ها جايز است؟ شركت در اين مجالس چه حكمى دارد؟
ج:اگر رقص بگونه‏اى باشد كه باعث تحريك شهوت شده ويا مستلزم فعل حرام يا ترتّب مفسده‏اى باشد، جايز نيست و شركت در مجالس رقص هم اگر به عنوان تأييد كار حرام ديگران محسوب شود و يا مستلزم كار حرامى‏باشد جايز نيست و در غير اين صورت اشكال ندارد.

س 1169: رقص محلى مرد براى مرد و زن براى زن و يا مرد در بين زنان و زن در بين مردان، چه حكمى دارد؟
ج: اگر بگونه‏اى باشد كه شهوت را تحريك كند و يا مستلزم فعل حرام يا ترتّب مفسده‏اى باشد و يا زن در بين مردان بيگانه برقصد، حرام است.

منبع: سایت مقام معظم رهبری

حضور در مجلسى كه شراب خورده مى‏شود.

Mozhgan بازدید : 178 چهارشنبه 21 تير 1391 نظرات ()

س 1431: در جلسات و انجمن‏هايى كه در بعضى از كشورهاى غير اسلامى تشكيل مى‏شود، طبق عادت براى پذيرايى حاضران از مشروبات الكلى استفاده مى‏شود، آيا شركت در اين جلسات و انجمن‏ها جايز است؟
ج: حضور در مجلسى كه در آن شراب خورده مى‏شود جايز نيست و در صورت اضطرار واجب است به مقدار ضرورت اكتفا شود.

منبع: سایت مقام معظم رهبری

احکام خواندن زن در مجالس عزادارى

Mozhgan بازدید : 148 چهارشنبه 21 تير 1391 نظرات ()

س 1459: آيا خواندن زن در مجالس عزادارى با علم او به اينكه مردان نامحرم صداى او را مى‏شوند جايز است؟
ج: اگر خوف مفسده باشد بايد از آن اجتناب شود.

منبع: سایت مقام معظم رهبری

احکام استفاده ازنيروى برق براى روشنايى بيشتر

Mozhgan بازدید : 155 چهارشنبه 21 تير 1391 نظرات ()

س 1469: گفته مى‏شود كه استفاده از نيروى برق براى روشنايى بيشتر از مقدار نياز، اسراف محسوب نمى‏شود، آيا اين سخن صحيح است؟
ج: شكّى نيست كه استفاده و مصرف هر چيز حتّى نيروى برق و نور چراغ بيشتر از مقدار نياز، اسراف محسوب مى‏شود. آنچه صحيح است سخن منقول از رسول الله «صلّى الله عليه وآله وسلّم» است كه مى‏فرمايد:«لاسرف فى خير» در كار خير، اسراف وجود ندارد.

منبع: http://www.pcparsi.com

احکام دادن صدقات به گدايان درب منازل و خیابانها

Mozhgan بازدید : 160 چهارشنبه 21 تير 1391 نظرات ()

س 1821: آيا دادن صدقات به گدايانى كه درب منازل را مى‏زنند يا در خيابانها مى‏نشينند جايز است يا اينكه بهتر است به يتيمان و مساكين داده شود و يا با ريختن آنها در صندوق صدقات در اختيار كميته امداد قرار گيرد؟
ج: صدقات مستحبى بهتر است به فقير عفيف و متديّن داده شود و همچنين گذاشتن آن در اختيار كميته امداد هر چند با ريختن در صندوق صدقات هم باشد اشكال ندارد، ولى صدقات واجب بايد توسط خود شخص و يا به وسيله وكيل او به فقرائى كه مستحق هستند داده شود و در صورتى كه انسان بداند كه مسئولين كميته امداد پولهاى صندوق‏ها را جمع آورى كرده و به فقراى مستحق مى‏دهند، ريختن آن در صندوق‏هاى صدقات اشكال ندارد.

منبع: http://www.pcparsi.com

احکام اجرت بابت تراشیدن ریش

Mozhgan بازدید : 174 چهارشنبه 21 تير 1391 نظرات ()

س 1422: آيا اجرتى كه آرايشگر بابت تراشيدن ريش مى گيرد، حرام است؟ و بر فرض حرمت، اگر با مال حلال مخلوط شود، آيا واجب است هنگام تخميس آن، خمس آن را دوبار بپردازد ياخير؟
ج: بنابر احتياط، گرفتن اجرت در برابر تراشيدن ريش، حرام است و امّا در مورد مال مخلوط به حرام، اگر مقدار حرام و مالك آن را بشناسد واجب است آن را به او برگرداند و يارضايت وى را جلب كند و اگر مالك آن را هر چند درتعداد محصورى نشناسد، واجب است آن را به فقيران صدقه بدهد و اگر مقدار مال حرام را نداند ولى مالك آن را بشناسد واجب است بنحوى رضايت او را بدست آورد و اگر مقدار آن را نداند و مالك را هم نشناسد واجب است خمس آن را بپردازد تامالش از حرام پاك شود و در صورتى كه مقدار باقيمانده بعد از پرداخت خمس، از مؤونه سال زياد بيايد، پرداخت خمس آن به عنوان اداى خمس منفعت كسب، واجب است.

منبع: http://www.pcparsi.com

احکام بدهى ميّت

Mozhgan بازدید : 148 چهارشنبه 21 تير 1391 نظرات ()

س 1766: آيا بدهى ميّت جزء حق الناس محسوب مى‏شود تا پرداخت آن از تركه او بر ورثه‏اش واجب باشد؟
ج: بدهى اعم ازاينكه به اشخاص حقيقى باشد يا حقوقى، جزء حق‏الناس است و بر ورثه بدهكار واجب است آن را از تركه ميّت به طلبكار يا ورثه او بپردازند و تا آن را نپردازند حق تصرّف در تركه را ندارند.

منبع: سایت مقام معظم رهبری

احکام پوشش پاى زن در نماز

Mozhgan بازدید : 190 چهارشنبه 21 تير 1391 نظرات ()

س: آيا در هنگام نماز خانمها بايد حتماً جوراب بپوشند؟
ج) زن بايد در حضور نامحرم تمام پاى خود را در نماز بپوشاند، ولى اگر نامحرم نباشد پوشاندن پا تا مفصل ساق لازم نيست.

منبع: سایت مقام معظم رهبری

حکم كمك مرد به زن در حال زايمان

Mozhgan بازدید : 184 چهارشنبه 21 تير 1391 نظرات ()

س: بفرماييد در صورتى كه زنى نباشد تا به زائو در وضع حمل كمك كند، آيا مرد مى‌تواند دخالت كند؟
ج)‏ اگر عدم دخالت مرد موجب تهديد حيات مادر يا كودك باشد، مانعى ندارد.
سایت مقام معظم رهبری

حکم شوخی با نامحرم ازطریق اس ام اس

Mozhgan بازدید : 169 چهارشنبه 21 تير 1391 نظرات ()

آیا شوخی با نامحرمی که قصد ازدواج با آن خانم را ندارم، اگر رکیک نباشد و از روی هوی و هوس هم نباشد، ازطریق پیام کوتاه موبایل، گناه است؟
شوخی کردن به این نحو با هم کلاسی های خانم هم اشکال دارد؟
در ضمن باید بگویم که مرجع تقلید من آیت ا... خامنه ای می باشد.

كداميك از دو زن مادر كودك خواهند بود؟

Mozhgan بازدید : 163 چهارشنبه 21 تير 1391 نظرات ()

س 1276: اگر زن شوهردارى به علت يائسگى يا غير آن تخمك‏گذارى نكند، 1- آيا جايز است تخمكى از زن دوم شوهرش بعد از تلقيح با نطفه شوهر به رحم او منتقل شود؟ و آيا در اين مورد تفاوتى هست بين اينكه او يا زن دوم همسر دائم باشند يا موقت؟

حکم اجبار فرزند به ازدواج

Mozhgan بازدید : 178 چهارشنبه 21 تير 1391 نظرات ()

کسي که زني را به تزويج برادر مؤمنش درآورد، تا با او انس گيرد و احساس آرامش کند خداوند از حور العين به تزويج او در مي آورد و او را با کساني که دوست دارد از اهل بيت پيامبر صلي الله عليه و آله مأنوس مي نمايد.»

پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله ، الحکم الزاهره، 2/344

از چهره همسرم خوشم نمیاد!!! چکارکنم؟

Mozhgan بازدید : 156 چهارشنبه 21 تير 1391 نظرات ()

اینکه همسرم همه شرایط مطلوب مرا دارد اما از چهره ایشان زیاد خوشم نمی آید؟راهنمایی شما چیست؟

احکام مسائل متفرقه زناشويى و طلاق(مفید برای جوانان)

Mozhgan بازدید : 176 سه شنبه 20 تير 1391 نظرات ()

مـساله 677 - اگر مرد و زن نامحرم در محل خلوتى باشند كه كسى در آن جا نباشد وديگرى هم نمى تواند واردشود چنانچه بترسند كه به حرام بيفتند بايد از آن جا بيرون بروند.

حکم ورود داماد نزدعروس در مجلس زنانه

Mozhgan بازدید : 158 سه شنبه 20 تير 1391 نظرات ()

 ورود داماد نزد عروس در مجلس زنانه (در حاليکه بسياري از زنان و دختران نامحرمند و معمولاً زنان با آرايش خود را آراسته اند) جايز است يا نه؟

حکم افراد متولد شده از راه زنا چیست ؟

Mozhgan بازدید : 157 سه شنبه 20 تير 1391 نظرات ()

تحریر الوسیله امام (ره ) - افرادى كه از راه زنا متولد شده‏اند از جهت حقوقى و شرعى احكامى دارند.

ازدواج های حرام کدامند ؟

Mozhgan بازدید : 156 سه شنبه 20 تير 1391 نظرات ()

ایت الله بهحت
مساءله 311 :
ازدواج با زنهايى كه به انسان ((مَحْرَم )) هستند مثل مادر و خواهر و مادر زن حرام است .

مساءله 312 :
اگر كسى زنى را براى خود عقد نمايد اگر چه با او نزديكى نكند، مادر و مادرِ مادر آن زن و مادر پدر او، و هر چه بالا روند به آن مرد مَحْرَم مى شوند.

احکام غسل جنابت و كيفيت انجام آن

Mozhgan بازدید : 147 سه شنبه 20 تير 1391 نظرات ()

مـسـالـه 153 - غـسل جنابت به خودى خود مستحب است و براى خواندن نماز واجب ومانند آن واجـب مـى شـود.
ولـى بـراى نماز ميت و سجده شكر و سجده هاى واجب قرآن غسل جنابت لازم نيست .
مساله 154 - لازم نيست در وقت غسل نيت كند كه غسل واجب يا مستحب مى كنم و اگر فقط به قصد قربت يعنى براى انجام فرمان خداوند عالم غسل كند كافى است .

استخاره

Mozhgan بازدید : 162 سه شنبه 20 تير 1391 نظرات ()

http://rozup.ir/up/tip-top/Pictures/TASBIH.jpg

حقيقت استخاره، و شيوه آن در زندگى امامان(ع)
يكى از امورى كه در اسلام، در جايگاه رفيعى قرار دارد، استخاره است(1) كه در شيوه زندگى امامان(ع)، يكى از برنامه هاى حتمى آن ها بوده، و به آن خو گرفته بودند، براى روشن شدن موضوع بايد امور زير بررسى شود:

1. حقيقت استخاره
2. فلسفه استخاره
3. آداب و شرایط استخاره 
4. استخاره وكالت بردار است؟

خيانت زن به مرد چه احکامي دارد؟

Mozhgan بازدید : 154 سه شنبه 20 تير 1391 نظرات ()

خيانت زن به مرد، صورت‌هاي مختلفي مي‌تواند داشته باشد; مانند: خيانت اقتصادي و مالي‌; يعني زن در غياب مرد، بي‌اذن او در اموال مرد تصرف کند و در جايي که مرد رضايت ندارد، مصرف نمايد و بعداً به مرد نگويد، و خيانت عرضي و آبرويي‌; يعني زن اسرار مرد را افشا نمايد و او را نزد ديگران بي‌آبرود کند. يکي از خيانت‌هاي زن به مرد اين است که با مرد اجنبي رابطة نامشروع داشته باشد. اگر اين رابطة نامشروع با چهار شاهد عادل و ديگر شرايط آن ثابت شود، حکم زنا بر زن جاري مي‌شود. اگر چهار شاهد عادل وجود نداشت‌، حکم آن در قرآن اين گونه بيان شده است‌: "والَّذين‌َ يَرمون‌َ اَزوَجَهُم ولَم يَکُن لَهُم شُهَدأُ اِلاّ اَنفُسُهُم فَشَهـَدَة‌ُ اَحَدِهِم اَربَع‌ُ شَهـَدَت‌ٍ بِاللّه‌ِ اِنَّه‌ُ لَمِن‌َ الصّـَدِقين # والخـَمِسَة‌ُ اَن‌َّ لَعنَت‌َ اللّه‌ِ عَلَيه‌ِ اِن کان‌َ مِن‌َ الکـَذِبين‌; (نور، 6 و 7) کساني که همسران خود را متهم ]به عمل منافي عفت مي‌کنند[ و گواهاني جز خودشان ندارند، هر يک از آنان بايد چهار مرتبه به نام خدا شهادت دهند که از راست گويان است‌; و در پنجمين بار بگويد: لعنت خدا بر او باد اگر از دروغ گويان با شد." پس از اين پنج شهادت مرد، زن مي‌تواند اين اتهام را با پنج شهادت ديگر از خود نفي نمايد. اين شهادت‌ها در محکمة عدل و در حضور قاضي انجام مي‌گيرد، که در اصطلاح فقه به آن "لعان‌" گفته مي‌شود. در صورتي که مرد و زن در حضور قاضي اين شهادت‌ها را اجرا کنند، زن و مرد بدون نياز به صيغة طلاق فوراً از هم جدا مي‌شوند. زن براي هميشه بر مرد حرام مي‌شود و ازدواج مجدد ميان آن دو امکان ندارد. حد قذف (مجازات اتهام زنا به زن پاک دامن‌) از مرد و حد زنا از زن برداشته مي‌شود، و اگر از اين ماجرا فرزندي به وجود آمده باشد از مرد منتفي و به او نسبتي نخواند داشت‌; ولي نسبتش با زن محفوظ است‌. البته اگر زن از پنج شهادت خود داري کرد، حد زنا بر او جاري مي‌شود. موضوع "لعان‌" احکام و مسائل ديگري دارد که براي آگاهي از آن‌ها بايد به کتاب‌هاي فقهي رجوع نمود.(ر.ک‌: تحرير الوسيله‌، امام خميني‌، ج 2، ص 359 ـ 362، مؤسسة اسماعيليان / تفسير نمونه‌، آيت اللّه مکارم شيرازي و ديگران‌، ج 14، ص 377 ـ 385، دارالکتب الاسلامية‌.)

آیا چت با فرد نامحرم اشكال دارد؟

Mozhgan بازدید : 162 سه شنبه 20 تير 1391 نظرات ()

http://rozup.ir/up/tip-top/Pictures/chatroom12.jpg

در فرهنگ ديني، اسلام به ما توصيه مي كند، روابط دختر و پسر در حد ضرورت باشد و فرد روح و ذهن خود را از اين گونه امور آزاد گرداند؛ هنگامي هم كه فرد به سن رشد و بلوغ مي رسد، با مشورت بزرگان و خانواده،....

منبع: http://www.pcparsi.com

چرا شوهر خواهرجزء محرم ها محسوب نمي شود؟

Mozhgan بازدید : 160 سه شنبه 20 تير 1391 نظرات ()
چرا با اينکه شوهر خواهر نمي تواند با انسان ازدواج کند، جزء محرم ها محسوب نمي شود؟
 


ازدواج با خواهر زن مطلقا ممنوع نيست بلکه جمع بين دوخواهر در نکاح جائز نيست.

منبع: http://www.pcparsi.com

حکم ازدواج هم زمان با دو خواهر

Mozhgan بازدید : 150 دوشنبه 19 تير 1391 نظرات ()

لیل علمی حرام بودن ازدواج با خواهر زن یا بهتر بگویم ازدواج هم زمان با دو خواهر چیست؟

 

درشرع مقدس اسلام ازدواج، هم زمان با دو خواهر جایز نيست. لازم به ذکر است اگر ازدواج با دو خواهر يا بيشتر به صورت جمع؛ یعنی دریک زمان نباشد، اشكال ندارد. به بیانی دیگر هرگاه مردي زني را براي خود عقد كند، تا وقتي كه زن در عقد اوست، نمي‏تواند با خواهر وي ازدواج كند، خواه عقد دائم باشد يا موقت. حتي بعد از طلاق تا وقتي كه در عدّه است (در صورتي كه عدّه رجعي باشد) نمي‏تواند خواهر او را بگيرد، اما هنگامی که همسرش را طلاق داد، يا از دنيا رفت و عدّه او تمام شد، مي‏تواند با خواهر وي ازدواج كند[1].
منبع: http://www.pcparsi.com

حكم نوشيدن ماء الشعير (Barley-water)

Mozhgan بازدید : 153 دوشنبه 19 تير 1391 نظرات ()

حكم نوشيدن ماء الشعير

اگر جو را به طریقی که در سابق اطباء دستور می دادند و به آن ماء الشعیر می گفتند بجوشانند اشکال ندارد اما آنچه از جو گرفته می شود به آن آب جو می گویند حرام است.

منبع: http://www.pcparsi.com

فتواي رهبري درباره تقليد لهجه

Mozhgan بازدید : 145 دوشنبه 19 تير 1391 نظرات ()
فتواي رهبري درباره تقليد لهجه
 
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در جلسه درس خارج فقه در ذيل بحث «غيبت» با اشاره به رواج تقليد لهجه‌ي اقوام ايراني از سوي برخي، اين كار را مصداق "غيبت" ندانستند ليكن تاكيد كردند كه چنانچه اين كار از باب تمسخر باشد، «حرام» است.

استفتا درباره شوخی کارمندان زن و مرد

Mozhgan بازدید : 148 دوشنبه 19 تير 1391 نظرات ()

جواب دفتر رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: به طور كلى ارتباط با نامحرم كه مستلزم مفسده يا خوف ارتكاب گناه در آن مى‌باشد، جايز نيست.

منبع: http://www.pcparsi.com

احکام نکاح یا ازدواج و زناشویی از رساله امام خمینی

Mozhgan بازدید : 215 دوشنبه 19 تير 1391 نظرات ()

منابع مقاله:
رساله حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه ، ؛
به واسطه عقد ازدواج، زن به مرد حلال می شود و آن بر دو قسم است: دائم و غیر دائم. عقد دائم آن است که مدت زناشویی در آن معین نشود، و زنی را که به این قسم عقد می کنند دائمه گویند. و عقد غیر دائم آن است که مدت زناشویی در آن معین شود، مثلا زن را به مدت یک ساعت یا یک روز یا یک ماه یا یک سال یا بیشتر عقد نمایند، و زنی را که به این قسم عقد کنند متعه و صیغه می نامند.

منبع: http://www.pcparsi.com

حکم روزه داری و فرزند داری

Mozhgan بازدید : 179 دوشنبه 19 تير 1391 نظرات ()
حکم روزه داری و فرزند داری

عسلی ترین ماه خدا از راه رسید، سفره ضیافت خدا گشوده شد و نسیم رحمت خداوندی وزیدن گرفت .
ناگهان منادی ندا در داد: گوارایتان باد روزه داری، نخورید و نیاشامید تا رستگار شوید.
حلول ماه بندگی و طلوع فصل سر سپردگی را به شما روزه داران و دعوت شدگان خوان رحمت خدا تبریک می گوییم.
و اما بعد...

منبع: http://www.pcparsi.com

نظر مراجع درباره بازیگران خارجی بدون حجاب

Mozhgan بازدید : 158 دوشنبه 19 تير 1391 نظرات ()

در سال های پس از انقلاب گاهی برای تهیه خبر و گزارش و مستند از کشورهای خارجی، زنانی در آنها نمایان می شدند که طبق فرهنگ کشورشان پوشش اسلامی نداشتند. این موضوع شاید در سال های اخیر در فیلم های سینمایی بیشتر از همیشه جلوه پیدا کرده و شاید یکی از دلایل استفاده از بازیگران خارجی بدون پوشش اسلامی این است که نمی توانند در داخل کشور این گونه فیلم ها را بسازند و دلیل بعضی از آنان نیز جلب نظر بیننده و بالا بردن مخاطبان است.

منبع: http://www.pcparsi.com

نظر یک مرجع تقلید درباره جويدن آدامس در حال روزه

Mozhgan بازدید : 152 دوشنبه 19 تير 1391 نظرات ()

آيت‌الله العظمي صافي گلپايگاني نظر خود را درباره جويدن آدامس و همچنين حكم دود سيگار در حال روزه اعلام كرد.
به گزارش ايسنا، متن سوالات مطرح شده از اين مرجع تقليد كه بر روي پايگاه اطلاع‌رساني وي قرار گرفته، به شرح ذيل است:

منبع: http://www.pcparsi.com

پاسخ های آیت الله خامنه ای درباره روزه زن باردار و شیرده

Mozhgan بازدید : 166 دوشنبه 19 تير 1391 نظرات ()

سه سوال درباره روزه زن باردار و شیرده و پاسخ های آیت الله خامنه ای در این باره، از پایگاه اطلاع رسانی معظم له انتخاب شده است.

منبع: ww.pcparsi.com

ملاک پیری برای ترک روزه چیست؟

Mozhgan بازدید : 156 دوشنبه 19 تير 1391 نظرات ()

استفتا زیر از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مکارم انتخاب شده است.
ملاک پیری برای ترک روزه

منبع: http://www.pcparsi.com

آیا موتور سواری بانوان از نظر شرع مانعی دارد؟

Mozhgan بازدید : 155 دوشنبه 19 تير 1391 نظرات ()
آیا موتور سواری بانوان از نظر شرع مانعی دارد؟

منبع: http://www.pcparsi.com

پاسخ حضرت «آیت‌الله محمدعزالدین الحسینی الزنجانی» به یك استفتاء

احکام خمس

Mozhgan بازدید : 146 دوشنبه 19 تير 1391 نظرات ()

منبع: http://www.pcparsi.com

سئوال1.برای چند چیز خمس واجب است؟
جواب _ در هفت چیز خمس واجب است: اول _ منفعت کسب، دوم _ معدن، سوم _ گنج، چهارم _ مال حلال مخلوط با حرام، پنجم _ جواهری که به وسیله غواصی یعنی فرو رفتن در دریا به دست می آید، ششم _ غنیمت جنگ، هفتم _ زمینی که کافر ذمی از مسلمان بخرد.
1_ منفعت کسب

 

تعداد صفحات : 2

تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    نظرسنجی
    به نظر شما الویت کدام مطالب نسبت به بقیه بیشتر است؟









    آمار سایت
  • کل مطالب : 604
  • کل نظرات : 142
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1442
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 91
  • باردید دیروز : 105
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 91
  • بازدید ماه : 1,880
  • بازدید سال : 17,626
  • بازدید کلی : 362,367